Bekkelaget Skoles Musikkorps
16. mai 2014
Oppmøte på Bekkelaget skole for hovedkorps og juniorkorps kl. 08:15 i KORPSGENSER og med
instrument/marsjhefte.
Toget starter kl.08.45 for 1.-7. klasser og flaggborgen. Barnehagene
venter kl.09.15 v/Marienlunden og går med flaggborgen og korpset
en tur forbi Bekkelagshjemmet.
Vi marsjerer deretter til Kastellet skole hvor vi får
brus/boller, før vi fortsetter med tog for skolen og barnehagene og en tur innom Nordseterhjemmet.
Vi regner med å være tilbake på Bekkelaget senest 12.30. For elevene på Kastellet og Bekkelaget skoler søker vi kollektivt om fri fra skolen denne dagen. Elevene på ungdomsskolen og videregående skoler må selv søke om fritak. Mal for søknad finnes her.
17. mai 2014
Vi ønsker alle velkommen til en begivenhetsrik dag for både store og små. Her følger praktisk informasjon:
07.30: Seneste fremmøte for alle musikanter i skolegården. Antrekk er full uniform for alle. Husk instrument, noteklype og noteveske. Husk også marsjheftet, og sjekk kvelden i forveien at alt fungerer. Aspiranter går uten instrument.
08.00: Flaggheising ved flaggstangen foran skolen. Flaggsignal. Nasjonalsangen. Umiddelbart etterpå bekransning av minnebautaen i Marienlunden. Korpset spiller.
08.30: Tradisjonell frokost for musikanter og foreldre på skolen.
09.30: Arrangement i skolegården: Velkommen ved rektor, tale for dagen, skolekoret synger, korpset spiller.
09.50: Barnetoget starter. Årets togrute: Marienlundveien - Kongsveien - Raschsvei - Skogholtveien - Granveien - Grankvisten - Kirkeåsveien - Skogroveien - Ekebergveien - Sandstuveien til kirken. Korpset spiller ved Bekkelagshjemmet.
10.40: Gudstjeneste utenfor Bekkelaget kirke ved sogneprest Sverre Bang. Korpset spiller.
15.15: Seneste oppmøte for korpset i skolegården for familietog til Ballsletta. Avmarsj 15.30. Toget går følgende rute: Bekkelaget skole, Marienlundveien - Jomfrubråtveien - Jomfrustien og opp til Ballsletta.
Arrangement på Ballsletta
Det arrangeres familiefest på Ballsletta fra kl 16.00 til kl 18.00. Rydding påbegynnes etter dette tidspunkt.
Det blir salg av kaffe, kaker, brus og is. Vi griller hamburgere og pølser som vanlig, i tillegg blir det satt opp poster med tradisjonelle leker for barna.
Dette har vært et årlig arrangement siden 1959 og styret i korpset vedtok i 2012 å videreføre arrangementet siden det er vår tredje største inntektskilde etter loppemarkedene og kontingenten. Vi er derfor glade for at de foresatte stiller opp de få, men hektiske timene dette står på.
Husk at alle familier må ta med én, gjerne to kaker ferdig oppskåret, en kanne kaffe og en gave til kr 30-40 til lynlotteri. Gaven
skal være innpakket og bør være noe som egner seg for barn.
Vi håper at dette blir en hyggelig 17. mai ettermiddag. Fint vær er bestilt!
Oppgaver før arrangementet starter:
Arrangementet på Ballsletta avvikles ved hjelp av samtlige foresattetil korpsmedlemmene. Alle foresatte møter ved Speiderhytta på Ballsletta på tidspunkt avtalt med sin avdelingsleder for klargjøring og forberedelser. Anbefalt antrekk for de foresatte er korpsgenser, vanlige klær og gode sko.
Nødvendig utstyr som telt, grill og alt det andre bringes på plass av 17. mai-komiteen. 17.mai-komiteen sørger også for vaffelrøre.
Det er selvfølgelig viktig at vi som foresatte stiller opp denne ettermiddagen, slik at arrangementet kan bli avviklet på en best mulig måte.
Arbeidsfordeling
Kafeteria / Popcorn /
Sukkerspinn Liv Janne Jacobsen (ansvarlig) Svein Ingvar Willassen (vaffel- og elforsyningssjef) Marianne Brodin (vaffelsjef) Torstein Helling (sukkerspinnsjef) Katarina Lien (sukkerspinn) Irene M. Røsholm (sukkerspinn) Ellen Hauge Gudrun Valland Lund (kaffesjef) Vegard Lund Marianne Hesland Lise Onstad Elveslett Nina Aase Rune Stensrud Ragnhild Narum Inger Johanne Stolt-Nielsen Ida Holte Catherine Sand Tone Sparre-Enger Rune Andersen |
Sekkeløp /
Potetløp Filip Elverhøy (ansvarlig) Thomas Fehn May Andrine Gran Andreas Trovik Elin Elverhøy Signe Bjørneby Tove Bergset Terje Heide |
Ringspill Svein Sandvik (ansvarlig) Knut Oscar Gilje Marianne Hallgren Eivind Aadland Anders Konstali Trond A. Salicath Mona Opsata Kristian Bø Erik Ulevik Bright Wamwanduka |
Fotball Rita Lillegraven (ansvarlig) Lars Arnesen Eva Lambech Øystein Børmer Bård O. Styrmoe Tina Mazzawi Vadseth Geir Vadseth Line Konstali |
Dukkestiger (2
poster) Heidi H. Bergfald (ansvarlig post 1) Grethe Styrmoe Eva Kjøllesdal Kai Hallgren (ansvarlig post 2) Frode Bonesvoll Lena Oug |
Blikkboks Ingebjørg Kinne (ansvarlig) Toril Ulevik Katrine Groven Lina Baltrukonis Nils Lien Leif Kristen Olsen |
Klovn Anne Langhus (ansvarlig) Helge Bjørnstad Charlotta Sigte Einar Mantor Iversen Espen Arneberg Børset Kristin Steien Bratlie |
Lotteri Gesine Bøe (ansvarlig) Trond A. Ødegård Sophia Salicath Anja Warich Bård Bergfald Lars Stoltenberg |
|
Grill Mari-Ann Haugland (ansvarlig) Frank Tingeidet Bjørn Aaserud Line Isnæs Lise Lindbäck Christian Nybø Ivar Mortensen Line Aver Stine Fjellheim Alette K. Heimstad |
Infostand om korpset Hilde Salicath Aasen (ansvarlig) Trond Aasen |
|
Økonomi Kristin Brevik |
Korpsledere Helge Onstad Jan A. Røsholm Ingebjørg Willassen Morten Fehn Merete Dalby Heidi Johansen |
Ledelse (17. mai-komité) Stig Haugland (general) Vegard Lund Hans Jørgen Aase Tore Bye Helge Bjørnstad Espen Arneberg Børset Eystein E. Groven Thomas Svensen Per Sparre-Enger Darius Baltrukonis Vemund Karlsen (Containersjef) |
17. mai-komiteen møter opp på sletta kl 14.30.
De ansvarlige for hver post stiller kl 15.00. De øvrige på postene avtaler direkte med den ansvarlige på posten dersom man kommer senere eller må gå tidligere, men alt må være rigget innen klokken 16.00. Hvis det er noen som absolutt ikke kan møte, må man gi tilbakemelding direkte til sin avdelingsleder så snart som mulig slik at vi får oppdatert listen. Hvis man ønsker å bytte aktivitet må den enkelte avtale dette innbyrdes med melding til respektive avdelingsledere. Hvis det skulle vise seg å være for få eller for mange på en post, ordner man dette på stedet.
Husk at vi må rydde opp, samt kjøre materiell tilbake til skolen etter kl 18.00. Dersom flest mulig er igjen etterpå vil vi klare det i løpet av en time, og så er det ett år til neste gang!
Med vennlig hilsen
17. mai komiteen
v/ Stig Haugland (99 25 37 33)