Bekkelaget Skoles Musikkorps

16. mai 2014

Oppmøte på Bekkelaget skole for hovedkorps og juniorkorps kl. 08:15 i KORPSGENSER og med instrument/marsjhefte.
Toget starter kl.08.45 for 1.-7. klasser og flaggborgen. Barnehagene venter kl.09.15 v/Marienlunden og går med flaggborgen og korpset en tur forbi Bekkelagshjemmet.
Vi marsjerer deretter til Kastellet skole hvor vi får brus/boller, før vi fortsetter med tog for skolen og barnehagene og en tur innom Nordseterhjemmet.
Vi regner med å være tilbake på Bekkelaget senest 12.30. For elevene på Kastellet og Bekkelaget skoler søker vi kollektivt om fri fra skolen denne dagen. Elevene på ungdomsskolen og videregående skoler må selv søke om fritak. Mal for søknad finnes her.

17. mai 2014

Vi ønsker alle velkommen til en begivenhetsrik dag for både store og små. Her følger praktisk informasjon:
07.30: Seneste fremmøte for alle musikanter i skolegården. Antrekk er full uniform for alle. Husk instrument, noteklype og noteveske. Husk også marsjheftet, og sjekk kvelden i forveien at alt fungerer. Aspiranter går uten instrument.
08.00: Flaggheising ved flaggstangen foran skolen. Flaggsignal. Nasjonalsangen. Umiddelbart etterpå bekransning av minnebautaen i Marienlunden. Korpset spiller.
08.30: Tradisjonell frokost for musikanter og foreldre på skolen.
09.30: Arrangement i skolegården: Velkommen ved rektor, tale for dagen, skolekoret synger, korpset spiller.
09.50: Barnetoget starter. Årets togrute: Marienlundveien - Kongsveien - Raschsvei - Skogholtveien - Granveien - Grankvisten - Kirkeåsveien - Skogroveien - Ekebergveien - Sandstuveien til kirken. Korpset spiller ved Bekkelagshjemmet.
10.40: Gudstjeneste utenfor Bekkelaget kirke ved sogneprest Sverre Bang. Korpset spiller.
15.15: Seneste oppmøte for korpset i skolegården for familietog til Ballsletta. Avmarsj 15.30. Toget går følgende rute: Bekkelaget skole, Marienlundveien - Jomfrubråtveien - Jomfrustien og opp til Ballsletta.

Arrangement på Ballsletta

Det arrangeres familiefest på Ballsletta fra kl 16.00 til kl 18.00. Rydding påbegynnes etter dette tidspunkt.
Det blir salg av kaffe, kaker, brus og is. Vi griller hamburgere og pølser som vanlig, i tillegg blir det satt opp poster med tradisjonelle leker for barna.

Dette har vært et årlig arrangement siden 1959 og styret i korpset vedtok i 2012 å videreføre arrangementet siden det er vår tredje største inntektskilde etter loppemarkedene og kontingenten. Vi er derfor glade for at de foresatte stiller opp de få, men hektiske timene dette står på.

Husk at alle familier må ta med én, gjerne to kaker ferdig oppskåret, en kanne kaffe og en gave til kr 30-40 til lynlotteri. Gaven skal være innpakket og bør være noe som egner seg for barn.

Vi håper at dette blir en hyggelig 17. mai ettermiddag. Fint vær er bestilt!

Oppgaver før arrangementet starter:

Arrangementet på Ballsletta avvikles ved hjelp av samtlige foresattetil korpsmedlemmene. Alle foresatte møter ved Speiderhytta på Ballsletta på tidspunkt avtalt med sin avdelingsleder for klargjøring og forberedelser. Anbefalt antrekk for de foresatte er korpsgenser, vanlige klær og gode sko.

Nødvendig utstyr som telt, grill og alt det andre bringes på plass av 17. mai-komiteen. 17.mai-komiteen sørger også for vaffelrøre.

Det er selvfølgelig viktig at vi som foresatte stiller opp denne ettermiddagen, slik at arrangementet kan bli avviklet på en best mulig måte.

Arbeidsfordeling

Kafeteria / Popcorn / Sukkerspinn
Liv Janne Jacobsen (ansvarlig)
Svein Ingvar Willassen (vaffel- og elforsyningssjef)
Marianne Brodin (vaffelsjef)
Torstein Helling (sukkerspinnsjef)
Katarina Lien (sukkerspinn)
Irene M. Røsholm (sukkerspinn)
Ellen Hauge
Gudrun Valland Lund (kaffesjef)
Vegard Lund
Marianne Hesland
Lise Onstad Elveslett
Nina Aase
Rune Stensrud
Ragnhild Narum
Inger Johanne Stolt-Nielsen
Ida Holte
Catherine Sand
Tone Sparre-Enger
Rune Andersen

Sekkeløp / Potetløp
Filip Elverhøy (ansvarlig)
Thomas Fehn
May Andrine Gran
Andreas Trovik
Elin Elverhøy
Signe Bjørneby
Tove Bergset
Terje Heide
Ringspill
Svein Sandvik (ansvarlig)
Knut Oscar Gilje
Marianne Hallgren
Eivind Aadland
Anders Konstali
Trond A. Salicath
Mona Opsata
Kristian Bø
Erik Ulevik
Bright Wamwanduka
Fotball
Rita Lillegraven (ansvarlig)
Lars Arnesen
Eva Lambech
Øystein Børmer
Bård O. Styrmoe
Tina Mazzawi Vadseth
Geir Vadseth
Line Konstali
Dukkestiger (2 poster) 
Heidi H. Bergfald (ansvarlig post 1)
Grethe Styrmoe
Eva Kjøllesdal

Kai Hallgren (ansvarlig post 2)
Frode Bonesvoll
Lena Oug

Blikkboks
Ingebjørg Kinne (ansvarlig)
Toril Ulevik
Katrine Groven
Lina Baltrukonis
Nils Lien
Leif Kristen Olsen

Klovn
Anne Langhus (ansvarlig)
Helge Bjørnstad
Charlotta Sigte
Einar Mantor Iversen
Espen Arneberg Børset
Kristin Steien Bratlie


Lotteri
Gesine Bøe (ansvarlig)
Trond A. Ødegård
Sophia Salicath
Anja Warich
Bård Bergfald
Lars Stoltenberg
Grill
Mari-Ann Haugland (ansvarlig)
Frank Tingeidet
Bjørn Aaserud
Line Isnæs
Lise Lindbäck
Christian Nybø
Ivar Mortensen
Line Aver
Stine Fjellheim
Alette K. Heimstad

Infostand om korpset
Hilde Salicath Aasen (ansvarlig)
Trond Aasen
Økonomi
Kristin Brevik
Korpsledere

Helge Onstad
Jan A. Røsholm
Ingebjørg Willassen
Morten Fehn
Merete Dalby
Heidi Johansen
Ledelse (17. mai-komité)
Stig Haugland (general)
Vegard Lund
Hans Jørgen Aase
Tore Bye
Helge Bjørnstad
Espen Arneberg Børset
Eystein E. Groven
Thomas Svensen
Per Sparre-Enger
Darius Baltrukonis
Vemund Karlsen (Containersjef)

17. mai-komiteen møter opp på sletta kl 14.30.
De ansvarlige for hver post stiller kl 15.00. De øvrige på postene avtaler direkte med den ansvarlige på posten dersom man kommer senere eller må gå tidligere, men alt må være rigget innen klokken 16.00. Hvis det er noen som absolutt ikke kan møte, må man gi tilbakemelding direkte til sin avdelingsleder så snart som mulig slik at vi får oppdatert listen. Hvis man ønsker å bytte aktivitet må den enkelte avtale dette innbyrdes med melding til respektive avdelingsledere. Hvis det skulle vise seg å være for få eller for mange på en post, ordner man dette på stedet. Husk at vi må rydde opp, samt kjøre materiell tilbake til skolen etter kl 18.00. Dersom flest mulig er igjen etterpå vil vi klare det i løpet av en time, og så er det ett år til neste gang!

Med vennlig hilsen
17. mai komiteen
v/ Stig Haugland (99 25 37 33)

« Hjem | Kalender | Generell informasjon | Kontaktliste »